Pereiti prie pagrindinio turinio
Ukrainos vėliavaІнформація для українців:

2022-10-27

„Krizių įveikimo centras“ organizavo seminarą su lektore iš JK Morit Heitzler

„Krizių įveikimo centras“ organizavo seminarą su lektore iš JK Morit Heitzler

Vilniuje viešėjo daugiau nei 20 metų su trauma įveikimu dirbanti psichoterapeutė Morit Heitzler iš Didžiosios Britanijos – ji dalyvavo mūsų centro organizuotame dviejų dienų seminare „Psichologinė pagalba krizėje: kūno vaidmuo traumoje“, kuriame dalyvavo 80 Vilniuje dirbančių psichologų.

Psichoterapeutė kalbėjo apie tai, kas yra trauma ir potrauminio streso sutrikimas, apie smegenų veikimą traumavimo metu ir po traumos, traumos psichofiziologiją, skirtingus traumų tipus, savireguliacijos sutrikimus traumoje, disociacijos kaip kūno-proto proceso supratimą, „saugios vietos“ kūrimą. Antros dienos seminare, kuriame dalyvavo siauresnis specialistų ratas, buvo kalbama apie retraumatizaciją – ką tokiu atveju galima daryti, kaip atpažinti ir dirbti su antrine trauma, kaip kurti resursus, pasitelkiant vaizduotę ir įkūnytą buvimo ciklą.

„Kai susiduriame su kriziniais, trauminiais išgyvenimais daug dalykų vyksta kūniškame lygmenyje. Aštri krizė paveikia reptilines senąsias smegenis – ikiverbalinį lygį, todėl, siekiant įveikti traumą, vien su kalba pasiekti šį lygį sunku. Todėl seminaro metu ir mokėmės įvairių būdų, kaip padėti žmogui įveikti traumą“, – sakė seminare dalyvavusi klinikinė psichologė Gintė Jasienė.

„Morit seminaras apie traumas ir kūną praplėtė akiratį, kad kūnas turi atmintį, – sakė renginyje dalyvavęs psichologas Tomas Norvilas. – Traumuojančio įvykio akivaizdoje baimės apimtas kūnas palieka ryškią žymę mūsų pasąmonėje. Kūnas primena mums apie traumas įvairiais simptomais, kurie trukdo patirti gyvenimą visomis jo spalvomis. Seminaro metu lektorė suteikė vertingų žinių, kaip dirbti su klientais pasitelkiant prieinamiausius resursus – patį kūną, vaizduotę, kaip tinkamai brėžti ribas, kaip ir kada sustoti, kad nepadarytume žalos klientui dirbant su jo traumos įveikimu. Savo praktikoje jau išbandžiau įsižeminimo techniką, sugrąžinant klientą iš praeities įvykio į dabartį, kad neužsibūtų praeityje per ilgai. Taip pat kaip suteikti palaikymą klientui jam išbūnant su tuo, apie ką sunku kalbėti.“

G. Jasienė pastebėjo, kad visuomet naudinga atkreipti specialistų dėmesį į tai, kad klientų aštrios reakcijos gali paveikti ir pačius psichologus. Apie tai taip pat kalbėjo M. Heitzler. „Darbas su krize gali tikrai deginti, todėl reikia stebėti ir save, neperdegti. Mūsų kūnai taip pat gali duoti signalus“, – sakė psichologė.

Dviejų dienų seminarą finansavo Vilniaus miesto savivaldybė.