Pereiti prie pagrindinio turinio
Ukrainos vėliavaІнформація для українців:

2019-05-01

Krizinės situacijos organizacijose: prevencinių mokymų svarba

Krizinės situacijos organizacijose: prevencinių mokymų svarba

Kriziniai įvykiai, po kurių kyla grėsmė darbuotojų fizinei ar emocinei sveikatai, gali ištikti bet kokį kolektyvą ar organizaciją. Krizių valdymo mokymus organizuojantis „Krizių įveikimo centras“ pastebi, kad iš anksto pasiruoštas krizės valdymo planas ir laiku suteikta psichologinė parama įvykus kriziniam įvykiui gerokai sumažina krizės padarinius. Tai padeda darbuotojams greičiau grįžti į įprastą darbingumo lygį ir užkerta kelią sveikatos sutrikimams.

Nuo netikėtų permainų, nelaimingų atsitikimų ar netekčių, kurios emociškai paliečia kolektyvo narius, nėra apsaugotas nė vienas verslo sektorius ir įmonė. Tačiau, kaip teigė „Krizių įveikimo centro“ mobiliosios krizių komandos koordinatorė Asta Groblytė, tam pasiruošti galima.

„Atsidūrus sudėtingoje situacijoje, daug lengviau ją išspręsti, jeigu jai buvo ruoštasi iš anksto. Svarbu suprasti, kaip organizacijoje nutinkančios netikėtos nelaimės gali paveikti žmones, kad į jas būtina reaguoti nedelsiant ir kokia pagalba gali būti veiksminga“, – pabrėžė A. Groblytė.

Krizes dažniausiai seka įtampa, stiprūs jausmai ir pasimetimas. Jei tam nepasiruošta, daromi skuboti ir spontaniški sprendimai arba atvirkščiai, delsiama ko nors imtis, tikintis, kad kriziniai jausmai ir sumaištis savaime praeis. Siekdamos išvengti krizes lydinčių klaidų, Lietuvos įmonės vis dažniau rūpinasi pasiruošimu ir prevencija.

„Dirbdami su įmonės krizių komanda bei personalo skyriaus darbuotojais mokomės įvertinti krizinio įvykio sunkumą ir galimas pasekmes, sudaryti krizių valdymo planą. Tinkamas ir savalaikis informavimas apie įvykį ir apie įmonės veiksmus, jautrus vadovų elgesys, psichosocialinės pagalbos suteikimas įvykio paliestiems asmenims gali padėti kolektyvui ne tik efektyviau įveikti krizę, bet ir didinti jo sutelktumą, savipagalbos resursus, auginti pasitikėjimą įmonės vadovais“, – mokymų turiniu dalinosi A. Groblytė.

„Remdamiesi „Krizių įveikimo centro“ darbo patirtimi matome, kad organizacijos Lietuvoje vis daugiau dėmesio skiria darbuotojų psichologinės gerovės užtikrinimui. Šis pokytis daugiau pastebimas užsienio kapitalo įmonėse. Kaip pavyzdį galime paminėti Lietuvos telekomunikacijų lyderę „Telia“.  Tikime, kad tokių partnerių ateityje turėsime dar daugiau“, – antrino „Krizių įveikimo centro“ vadovė Kristina Lymantaitė.